AirD

Hahmota tekniset ratkaisut helposti VR:llä!

AirD teki VR-esittelyn tuotteestaan kansainvälisille messuille

360Mediatalo toimitti kokemuksen kokonaispakettina AirD:lle, hoitaen niin kuvauksen, juontamisen kuin 3D-ympäristön suunnittelun. Messuilla VR-kokemus keräsi yleisöä, jonka lisäksi sitä käytetään eri sosiaalisen median kanavissa.

OMINAISUUDET

  • 360°-videokuvaus
  • Juontaminen
  • 3D-ympäristön luominen
  • Asiakkaiden materiaalien integroiminen

 

Älykästä ilmanvaihtoa esitellään virtuaalitodellisuuden avulla

 

Floridan laiva-alan messuilla VR-esitys toimi kiinnostavana myyntivälineenä.

AirD Oy on vuonna 2010 perustettu suomalainen yritys, joka suunnittelee, valmistaa ja myy täysin uudenlaisia älykkäitä ilmanvaihdon päätelaitteita. AirD:n tuotteita käytetään niin asunnoissa, toimitiloissa, hotelleissa, kouluissa kuin laivoissa.

AirD esitteli patentoitua tekniikkaansa virtuaalitodellisuuden avulla Floridassa järjestetyillä Seatrade Cruise Global -messuilla maaliskuussa 2018.

AirD:n markkinointi- ja myyntijohtaja Leena Salmi kertoo miten he päätyivät käyttämään VR:ää markkinoinnissa ja millaisia kokemuksia siitä on saatu.

 

Mistä saitte idean esitellä tuotteitanne virtuaalitodellisuuden avulla?

Tapasimme 360Mediatalon edustajat Henrik Helinin ja Toni Ljungqvistin Turussa eräässä asiakastilaisuudessa, jossa he olivat esittelemässä asiakkaalleen toteuttamaansa hienoa VR-esitystä. Kiinnostuimme kokeilemaan VR:ää myös teknologisen ratkaisumme esittelyssä. Löysimme nopeasti saman aaltopituuden ja he ymmärsivät myös ratkaisumme idean.

 

Mitä lisäarvoa virtuaalitodellisuus on tuonut tuotteidenne esittelyyn?

Olemme havainneet myyntitilanteissa, että älykkään ilmanvaihdon ratkaisumme ja siihen liittyvän kokonaisuuden hahmottaminen voi olla haastavaa. Virtuaalitodellisuudessa toteutettu myyntiesittely auttaa selvästi kokonaisuuden hahmottamisessa. Visuaalisin keinoin on mahdollista tuoda lyhyessä ajassa esille ratkaisumme tekniset ominaisuudet monipuolisesti ja hyvin havainnollistavalla tavalla.

VR-esittely toimii erittäin hyvin varsinkin messukäytössä. Esityksen avulla saa asiakkaan täydellisen huomion ja keskittymisen aiheeseen, jolloin viestikin menee paremmin perille.

 

Millaisen huomioarvion esitys sai Floridan messuilla?

Asiakkaat pitivät virtuaaliesittelyä mielenkiintoisena ja se toimi hyvänä keskustelunavauksena. VR:n avulla he saivat nopean perehdytyksen yritykseemme ja ratkaisuumme, josta oli hyvä jatkaa keskusteluja ja neuvotteluja. Huomasimme, että esitys tarjosi jotain uutta myös sellaisille henkilöille, jotka olivat aiemmin tutustuneet tarjontaamme. VR toimi myös hyvänä erottautumistekijänä, sillä virtuaalitodellisuutta ei vielä hyödynnetä kovin paljon B2B-myynnissä.

 

Millainen prosessi virtuaaliesittelyn tekeminen oli? Mitä se vaati teiltä?

Prosessi oli selkeä ja meidän näkökulmastamme yksinkertainen ja helppo. Saimme projektin vietyä maaliin melko nopeasti muutamalla tapaamisella, joissa kävimme ensin tarkemmin läpi meidän ratkaisuamme ja ideoita esityksen toteuttamiseen. Toimitimme kaiken tarvittavan informaation mm. myyntiesityksemme ja kuvia. Muu hoitui avaimet käteen -periaatteella 360Mediatalon toimesta. Saimme jopa VR-lasit ja muut tarvikkeet lainaan messujen ajaksi.

 

Kuinka hyvin 360Mediatalo ymmärsi bisnestänne ja osasi toteuttaa VR-esittelyn?

360Mediatalo ymmärsi bisneksemme erittäin hyvin. He pääsivät hyvin nopeasti kärryille ratkaisumme teknologiasta ja heillä oli heti selkeä visio siitä, miten lähteä toteuttamaan tuote-esittelyä.

VR-esittely onnistui hienosti. Parasta siinä on visuaalisuus ja monipuolisuus ja monimuotoisuus − sekä kuvaa että ääntä. Tarina kehittyy ja siinä on selkeä punainen lanka. Britti Andrew Scholfield oli myös 360Mediatalolta loistava valinta esityksen juontajaksi.

 

Kuinka tyytyväisiä olette yhteistyöhönne 360Mediatalon kanssa?

Olemme erittäin tyytyväisiä hyvin sujuneeseen yhteistyöhön. Kaikki sujui mutkattomasti ja yhteistyö oli helppoa. 360Mediatalolla oli heti alusta selkeä näkemys millä lähteä toteuttamaan tuote-esittelyä ja keinot esityksen toteuttamiseksi.

Meillä on jo uusia ideoita virtuaalitodellisuuden hyödyntämiseksi mm. ratkaisumme asentamisen opastamisessa. Sen lisäksi VR:ää voisi hyödyntää huoltotoimenpiteissä ja muissa vastaavissa tilanteissa.

Lisää samaan aiheeseen liittyviä

Tutustu Isku Stockmann virtuaaliseen showroomiin.

Lue lisää

Tutustu Kia Niro-hybridin virtuaaliseen tuote-esittelyyn.

Lue lisää

Tutustu Gant Home virtuaaliseen showroomiin.

Lue lisää