Etelä-Savon Pelastuslaitos otti VR-koulutukset käyttöön

Etelä-Savon Pelastuslaitos otti 360Mediatalon julkaisualustan käyttöönsä. Julkaisualustalla Pelastuslaitos pystyy itsenäisesti toteuttamaan VR-koulutuksia ja luomaan muuta VR-materiaalia. Kävimme Etelä-Savon Pelastuslaitoksella perehdyttämässä henkilökuntaa alustan käyttöön ja 360-kuvaukseen. Kutsumme tällaista päivää käyttöönottokoulutuspäiväksi.

Osa Pelastuslaitoksen henkilöstöstä ei ollut ikinä kokeillut VR-laseja. He olivat innoissaan kun saivat kokea virtuaalitodellisuudessa muun muassa veneajelun päivän aikana. Perehdytyspäivä alkoi virtuaalitodellisuuden esittelypresentaatiolla, jossa Henrik Helin 360Mediatalon toimitusjohtaja esitteli monipuolisesti mitä virtuaalitodellisuudella voi tehdä. Kävimme samalla pikaisesti läpi mikä 360Mediatalon julkaisualusta on, jolloin pelastuslaitoksen työntekijät saivat pohjaa sille mitä päivän aikana aiomme demonstroida.

Presentaation jälkeen kävimme läpi kalustoa, jota pelastuslaitos oli hankkinut omiin tarpeisiinsa meidän suositusten mukaan. He hankkivat tuotantokäyttöön ammattimaisemman Insta360 Pro 2-kameran sekä jokapäiväiseen käyttöön kevyemmän Insta360 One X-kameran sekä liudan Oculus Go- VR-laseja. Esittelimme käytännössä kuinka kalusto toimii ja viritimme kameran käyttövalmiuteen. Iltapäivän aikana toteutimme VR-testiympäristön, jonka rakensimme paikan päällä.

Päivän koulutusannin myötä Pelatuslaitoksen henkilöstö oppi luomaan VR-ympäristöjä ja sen jälkeen 360Mediatalon julkaisualusta on ollu Etelä-Savon Pelastuslaitoksella arkikäytössä.

Etelä-Savon Pelastuslaitos otti 360Mediatalon julkaisualustan käyttöönsä. Julkaisualustalla Pelastuslaitos pystyy itsenäisesti toteuttamaan VR-koulutuksia ja luomaan muuta VR-materiaalia....

Lue lisää

360Mediatalo piti puheenvuoron Ecommerce + Shop Tech -messuilla 15.3. Helsingin Messukeskuksessa aiheesta Virtuaalitodellisuuden hyödyt verkkokaupoille.

Lue lisää

360Mediatalon toteuttama Tyksin synnytysosaston virtuaaliesittely voitti MARK Turun järjestämän Vuoden Mainos 2016 -palkinnon sarjassa Digitaalinen sisältömarkkinointi.

Lue lisää