360Kirjasto 2017-12-29T16:37:09+00:00

Referenssit

Täällä avaamme valittuja projektejamme.
VR-kokemuksissa mobiililaitteen käyttö on suositeltavaa.
360Menussa pääset tutustumaan kirjastoomme virtuaaliympäristössä.

Vuoden Mainos 2016 -kilpailun voitto digitaalisesta sisällöntuotannosta

360Mediatalon toteuttama Tyksin synnytysosaston virtuaaliesittely voitti MARK Turun järjestämän Vuoden Mainos 2016 -palkinnon sarjassa Digitaalinen sisältömarkkinointi.

Tuomariston kommentit kilpailutyöstä olivat: Tyksin synnytysosaston virtuaaliesittely tarjoaa tarpeellista informaatiota tärkeässä elämäntilanteessa, se on hyvin toteutettu, selkeä ja informatiivinen ja opastava ja luotettavaa tietoa antava.

Virtuaaliesittelyyn pääset tästä.

VR – Rallikokemus

Red Carpet -elokuvafestivaaleilla

100Lasissa on Riku Tahkon tähdittämä rallista kertova lyhytelokuva.

360Mediatalo tuotti lyhytelokuvasta VR-kokemuksen Hyvinkään Red Carpet -elokuvafestivaaleille.

100LasissaVR on 360-tuotanto, jollaista ei ole maailmalla tehty aiemmin!

VR-kokemus vie katsojan EM-tason rallicross-kuljettaja Riku Tahkon kyydissä läpi 100-vuotiaan Hyvinkään maanteitä ja katuja.
Pääset kokemaan millaista on driftata ralliautolla ympäri keskustan liikenneympyrää, tehdä donitseja vanhan Mini Cooperin ympärillä keskellä siltaa sekä ajaa lähemmäs 200 km/h maanteillä.

Parhaan kokemuksen saat kun katsot alta löytyvää VR-kokemusta kännykälläsi tai tabletillasi,
ja kuuntelet ralliauton ääniä kuulokkeitasi käyttäen.

Aran Cucine -keittiöt – Virtuaalinen Showroom

Aran Cucine -keittiömalleihin pääset nyt tutustumaan 360 asteen virtuaalisessa esittelytilassa!

360Mediatalo toi maailman ostetuimman italialaisen keittiövalmistaja Aran Cucinen keittiömallistot virtuaalitodellisuuteen. Aran Cucinen, Italian Abruzzossa sijaitseva tehtaan keittiönäyttely on nyt katsottavissa virtuaalisessa showroomissa.

Virtuaalisessa showroomissa on esillä yhteensä 23 klassista ja modernia keittiötä. 360 asteen kuvina toteutetussa virtuaaliympäristössä asiakas näkee keittiöt kokonaisuuksina ja kuvakkeita klikkaamalla pääsee avaamaan kaapistoja ja tutkimaan muita yksityiskohtia.

− Virtuaalinen esittely antaa meille aivan uusia mahdollisuuksia esitellä tuotteitamme. Asiakkaamme pääsevät nyt entistä paremmin tutustumaan keittiömalleihimme jo verkossa, kertoo Aran Cucinen Suomen maahantuonnista ja myynnistä vastaava Samu Helin. − Virtuaaliesittely on hyvä lisätyökalu myynnillemme.

− Olemme tyytyväisiä 360Mediatalon Virtual Reality -palveluun. He hoitivat virtuaaliesittelyn toteutuksen hienosti suunnittelusta ja kuvauksista lopputuotteeseen ja ottivat hyvin huomioon Aran Cucinen toiveet.

Aran Cucine on italialainen 1960-luvulla perustettu yritys, joka suunnittelee ja valmistaa keittiöitä, vaatesäilytysjärjestelmiä, kylpyhuonekalusteita ja toimistokalusteita. Aran Cucinella on Italiassa yli 1500 toimipistettä ja yritys toimii yli 120 maassa. Suomessa Aran Cucine on toiminut 10 vuotta ja sillä on keittiöiden myyntipisteet Helsingin lisäksi Espoossa, Kaarinassa, Kuopiossa, Turussa ja Veikkolassa.

Challenge Turku
Triathlon VR-kokemus

Koe Challenge Turku kaupunkitriathlon virtuaalitodellisuudessa!

Mobiililaitteen käyttö on suositeltavaa.

Challenge Turku kaupunkitriathlon järjestettiin kolmatta kertaa 12. – 13. elokuuta 2017.

360Mediatalo kuvasi ensimmäisen päivän kilpailun ja tuotti siitä VR-kokemuksen nähtäväksi jo seuraavan päivän kisavieraille.

Tapahtuman lisäksi VR-kokemusta käytetään tapahtuman markkinointiin sosiaalisessa mediassa sekä messuosastoilla.

LuisteluVR

Elämyksellinen VR-kokemus taitoluistelusta vie katsojan taitoluistelija Matthias Versluisin kyytiin kokemaan miltä tuntuu sirklata takaperin, tehdä hyppyjä ja pyöriä piruetteja. LuisteluVR oli nähtävillä Suomen Taitoluisteluliiton osastolla GoExpo -messuilla sekä World Figure Skating Championships Helsinki 2017 –kisoissa.

Referenssi / LuisteluVR - Suomen Taitoluisteluliitto ry.
Referenssi / LuisteluVR - Suomen Taitoluisteluliitto ry.

Miksi päädyitte teettämään VR-videon?

Inspiraation saimme Lahti2017 tuotannosta ja heti GoExpo-messuja suunnitellessa innoistuimme tästä. Halusimme olla aallonharjalla ja tehdä jotain täysin uutta, jonka koimme sopivan aktiviteetiksi messuille.

Miten projekti mielestänne onnistui ja koitteko sen osaltanne helpoksi?

Lähdin selvittelemään mahdollisia yrityksiä ja henkilöitä, jotka pystyisivät kohtuullisella budjetilla toteuttamaan projektimme. Tämä osoittautuikin haasteeksi, mutta somen voimalla löysimme lopulta 360Mediatalon, ja saimmekin lopulta hyvällä yhteistyöllä toteutettua idean. Kiireellisestä aikataulusta huolimatta projekti onnistui hyvin vaivattomasti!

Vastasiko projektin lopputulos odotuksianne?

Lopputulos vastasi ja ylittikin odotuksemme. 360Mediatalon osaaminen ja meidän toiveemme muotoitui loistavaksi kokonaisuudeksi ja lopputulos toimi messuilla juuri kuten olimme toivoneetkin. Lopulta videota hyödynnettiin GoExpo-messujen jälkeen myös Taitoluistelun MM-kisoissa, ja sille on varmasti jatkossakin käyttöä monissa tilanteissa.

Millä tavoin VR-video palvelee toimintaanne?

VR-video on hieno mahdollisuus kokea luistelun vauhtia missä tahansa, tuoda lajia esiin innostavalla ja ennennäkemättömällä tavalla.

Millaista palautetta olette saaneet VR-videon nähneiltä?

Palaute oli pelkästään positiivista, hauska kokemus, joka herätti tunteita ja mielenkiintoa. Suurimmalle osalle täysin uusi kokemus, jonka myötä myös tietoisuus VR-videoista kasvoi.

Kuinka tyytyväisiä olette 360Mediatalon virtuaalituotantoon ja toimintaan?

Olemme todella tyytyväisiä 360Mediatalon tuotantoon sekä toimintaan kaikkinensa. Yhteistyö oli helppoa sekä mielekästä ja yrityksen asiantuntijuus sekä oma innostus tekivät projektista hienon kokemuksen myös meille. 360Mediatalo oli läsnä läpi projektin ja apua oli koko ajan saatavilla. Tarvittavat kalustot sai myös heidän kauttaan.

Suosittelisitteko 360Mediatalon palveluita muille yrityksille ja organisaatioille?

Suosittelisin ehdottomasti 360Mediatalon palveluita kaikille, jotka haluavat vastaavaa tuotantoa toteuttaa. Yrityksen heittäytyminen ja oma innostus projektiin tekivät toteuttamisesta mielekkään kokemuksen asiakkaalle.

Olisitteko valmis yhteistyöhön 360Mediatalon kanssa jatkossakin?

Olisin valmis ja aionkin varmasti tämän kokemuksen perusteella myös jatkossakin tehdä yhteistyötä 360Mediatalon kanssa. Yritys on asiantunteva ja innovatiivinen, joka toteuttaa tuotannon asiakkaan toiveita kuunnellen ja omaa osaamistaan hyödyntäen.

Mitä etuja mielestänne VR-videolla on verrattuna perinteisiin videoihin?

VR-videon avulla pääsee uusiin ulottuvuuksiin kaikin aistein kokemaan ympäristön, johon video on tehty. Videota katsellessa pääsee hetkeksi täysin muihin maailmoihin, joka vie mennessään ja jossa voi itse olla aktiivisesti mukana. Video jää mieleen paremmin, kun on itse ollut läsnä siinä.

– Annastiina Hemmi, projektipäällikkö

Suomen Taitoluisteluliitto ry

Youtube-kanava VR’d Guys vieraili GoExpo -messuilla ja kävi testaamassa LuisteluVR-kokemusta:

MercuriaVR

Koulun opiskelija Elina Mäkinen esittelee VR-kokemuksessa MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitoksen monipuolisia tiloja ja toimintaa.

VR-lasien ansiosta katsoja tuntee olevansa oikeasti läsnä koulussa.

Referenssi / Mercuria - kauppiaitten kauppaoppilaitos.
Referenssi / Mercuria - kauppiaitten kauppaoppilaitos.

Kauppiaiden kauppaoppilaitos Mercuria halusi VR-kokemuksen, jonka voisi ottaa avuksi markkinoimaan koulua.

− Meillä on moderni ja viihtyisä koulurakennus, ja halusimme esitellä sitä uudella mielenkiintoisella tavalla. VR-kokemus on suunnattu ensi sijassa peruskoulun yhdeksäsluokkalaisille, joille koulua markkinoidaan koulukäynneillä, Facebookissa ja verkkosivuillamme, kertoo MERCURIAn apulaisrehtori Jarno Westerholm.

VR-kokemus on ollut nyt muutaman kuukauden verkossa, ja sekä opiskelijat että koulun henkilökunta ovat antaneet siitä erinomaista palautetta. Myös Facebookissa esittelystä on tykätty ja sitä on kommentoitu mm. niin, että ”opasta” on kiva seurata.

– 360Mediatalo hoiti toteutuksen hienosti käsikirjoituksesta lopputuotteeseen. He kuuntelivat asiakasta huolella ja käytti kokemuksen viimeistelyyn paljon aikaa ja voimavaroja. Seuraavaksi tarkoituksenamme on tehdä vastaavanlainen esittely vaihto-opiskelukohteistamme, toteaa Jarno Westerholm.

− Olemme innostuneita virtuaalitodellisuuden tarjoamista mahdollisuuksista ja aiomme hyödyntää VR-kokemuksia myös opetuksessa. Haluamme tarjota opiskelijoillemme mahdollisuuden sekä opiskella virtuaaliympäristössä että tuottaa siihen itse sisältöä. Virtuaalitodellisuus sopii hyvin esimerkiksi puhekoulutukseen, jossa autetaan opiskelijaa puhumaan yleisön edessä ja pääsemään eroon esiintymispelosta, kertoo Jarno Westerholm.

MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos on Vantaan Martinlaaksossa sijaitseva yksityinen kauppaoppilaitos, jossa on keskimäärin 850 opiskelijaa. Oppilaitos tarjoaa liiketalouden perustutkintoon (merkonomi) johtavaa koulutusta nuorille ja aikuisille. Oppilaitos on perustettu jo vuonna 1908.

Youtube-kanavallemme